Forsøg

Tilbud om deltagelse i test af humane mælkeoligosakkarider

Fra Hovedpineforeningen: Kære alle der ønsker at deltage i dette forsøg, vi gør opmærksom på, at vi intet kommercielt har med dette firma og heller intet kendskab til produktet, så det er op til hver enkelt at afgøre om I har lyst til at deltage.

Vi, Glycom A/S, er en dansk, bioteknologisk virksomhed der inviterer alle personer, uanset køn, alder og generelle sundhedstilstand til at prøve vores humane mælkeoligosakkarider (HMO’er).

Studie om smerte og sprog

Hjerneforskere ved Center for Funktionelt Integrativ Neurovidenskab (CFIN) ved Aarhus Universitet søger deltagere til et kommende studie om smerte og sprog. Vi er på udkig efter højrehåndede med dansk som modersmål som lider af kronisk hovedpine, og som er mellem 18-30 år gamle.

Migræne uden aura? Se her!

Forskergruppen ved det landsdækkende Dansk Hovedpinecenter, Glostrup Hospital, har i over 20 år forsket i migrænens mekanismer ved bl.a. at udløse hovedpine hos migrænepatienter med stoffer, der forekommer naturligt i kroppen. Disse forsøg har givet os stor viden og har været med til at udvikle ny og bedre migræne-medicin.