• Information

Når børn har migræne og hovedpine

Tirsdag, 02-11-2021, 18:30–20:30

OUH, lokale 4, st. Kløvervænget indgang 93, 5000 Odense

Læge på H.C. Andersens børne- og ungehospital Niels Illum vil fortælle om hans daglige arbejde med børn der lider af hovedpine. Ca. 10% af skolebørnene lider af migræne eller spændingshovedpine og mange tager alt for meget medicin, hvilket kan føre til yderligere hovedpine. Kom og hør hvad Niels Illum kan fortælle om forebyggelse og behandling af de forskellige former for hovedpine.

Derefter kommer Kiropraktor og forsker Susanne Lynge der er initiativtager til forskningsprojekt om effekten af kiropraktisk behandling af skolebørn, der lider af hovedpine og migræne. Susanne vil tale om hovedpineprojektet og resultaterne derfra, samt hvad der foregår, når et barn med hovedpine eller migræne henvender sig til Susanne på klinikken.

Et spændende foredrag for alle med børn, tag gerne venner og bekendte med.

Tilmelding på post@hovedpineforeningen.dk senest den 27. oktober

Betaling på mobilepay 65571 – skriv navn og Odense. Medlemmer af foreningen kr. 65,- ikke medlemmer kr. 95,-

Er hovedpine bare hovedpine og hvordan reagerer vi!

Tirsdag, 16-11-2021, 18:00–21:00

Trekanten lokale 4 , Sebbersundvej 2A, 9220 Aalborg Øst

Foredrag med hovedpinesygeplejerske Malene Boel der vil fortælle om hvordan man skelne imellem de forskellige former for hovedpine og hvordan de kan forebygges. Bliv mere opmærksom på symptomer, mulige årsager og sammenhæng. Forstå den rette medicin og ikke – medicinske behandlinger.

Kort pause hvor der serveres en sandwich og en vand derefter foredrag om hovedpine og Osteopati med Martin Bay fra Osteo-Nord i Aalborg der bl.a. vil komme ind på hvordan man ved hjælp af osteopati kan hjælpe folk med hovedpine og migræne og hvordan osteopater arbejder anderledes end andre sundhedsprofessionelle. Osteo-Nord vil desuden give et indblik i hvordan en osteopat generelt arbejder. For de medlemmer af Migræne & Hovedpineforeningen, der deltager i foredraget, vil det være muligt at bestille en tid til gratis undersøgelse på Osteo-Nord's klinik.

Tag gerne venner og bekendte med til dette spændende foredrag.

Tilmelding på post@hovedpineforeningen.dk senest den 9. november

Betaling på mobilepay på 65571 – skriv navn og Aalborg. Medlemmer af foreningen kr. 115,- ikke medlemmer kr. 145,-.