TOPMØDE i Børssalen

Børssalen, Slotsholmsgade 1, 1216 København

Kom med når vi sætter fokus på livet med migræne 360 grader rundt om sygdommen.  ET BEDRE LIV MED MIGRÆNE Med udgangspunkt i ny viden, konkrete patienthistorier samt faglige og politiske debatter vil førende politikere og patient-foreninger diskutere, hvordan vi kan skabe bedre vilkår for mennesker med migræne i Danmark.

Ca. 640.000 danskere lider af migræne*. Selvom sygdommen ofte har store konsekvenser for både fritid, familie- og arbejdsliv, oplever mange, at det er svært at få den rette hjælp, og stigma, tabu og misforståelser gør det ofte vanskeligt at leve med migræne i Danmark. Samtidig anslåes det, at migræne hver år koster det danske samfund 1.2 mia. kr. i tabt produktion.*

Under overskriften ”Et bedre liv med migræne – 360 grader rundt om sygdommen” er formålet med topmødet derfor at skabe større opmærksomhed og forståelse for migræne som sygdom og de udfordringer, som mennesker med migræne oplever i deres hverdag. Med udgangspunkt i ny viden, konkrete patienthistorier samt faglige og politiske debatter er målet, at topmødet vil bidrage til at øge forståelsen for, hvorfor der er behov for at ændre tilgangen til behandling af migræne i Danmark.

Læs mere og tilmeld dig