Spændende foredrag med tre forskellige behandlere

Thomsen Fysioterapi & Osteopati, Toldbodgade 3, 8900 Randers (Der er gratis parkering uden for døren)

Kl. 18.30-19.30: Terapeut i mental sundhed Michelle Bønnelykke vil fortælle om
stress som en vigtig faktor for kvinders hovedpine
Undersøgelser viser, at den aldersgruppe der er mest stressede, er unge kvinder og dem der lider mest af hovedpine. I mit oplæg vil jeg fortælle mere om, hvad du som kvinde kan gøre, hvis du er stresset og lider af hovedpine.

Kl. 19.30-20.30: Osteopati og hovedpine
Osteopaterne Thomas Kortegaard og Frederik Bjerregaard fra Randers Hovedpineklinik fortæller om behandlingsformen osteopati og hvad den kan gøre og betyde for mennesker, der lider af hovedpine og migræne.

Osteopati stormer frem som en af de mest populære behandlingsformer på den europæiske behandlerscene i dag. Og det er et fantastisk alternativ til de mere traditionelle behandlings-retninger som fysioterapi og kiropraktik, da osteopaten tackler hovedpinebehandling meget anderledes and andre behandlingsretninger. Osteopaterne viser hvordan der screenes for forskellige årsager til hovedpine, f.eks for det indre tryk i kroppen i abdomen og kraniet. Der forklares, hvordan forskellige dele af ryggen kan have indvirkning på hovedpinen samt blod- og hormonsystemet også kan være årsagsgivende. Der vil også blive vist noget behandling på en demopatient.

Kl. 20.30-21.00: Akupunktur og hovedpine
Akupunktør Rikke Isak, fra Akupunkturklinikken Randers, viser og fortæller denne aften om Akupunkturens indvirkning på mennesker, der lider af hovedpine og migræne.

Akupunktur er en af østens mest effektive behandlingsformer - Og det et en behandlingsform, der bruges mere og mere af diverse autoriserede behandlere og læger. Den har vist sig yderst effektiv overfor diverse lidelser såsom hovedpine. Rikke Isak vil på denne aften fortælle om de forskellige akupunktur metoder, der er effektive til mennesker med hovedpine og migræne. Hvordan virker akupunktur på kroppen. Samt der vil være en praktisk udførelse af en akupunkturbehandling på en demopatient.

Tilmelding og betaling

post@hovedpineforeningen.dk senest den 21.10.
Mobilepay 65571, skriv navn.
Pris for medlemmer kr. 75 | Ikke medlemmer kr. 125.