Lær at ændre din livsstil – og bliv migrænefri!

Foreningernes Hus, Vissingsgade 31,1. sal, 7100 Vejle

Spændende foredrag med Heilpraktiker (tysk naturlæge), akupunktør og auricoloterapeut Jena Frederikke Krogslykke og efterfølgende en tidligere migrænepatient Bethina L. Hostrup, som har gået til behandling hos Jena fortælle om hendes oplevelser og helbredelse. Jena vil fortælle om at ændre livsstil såsom kost, motion, homøoparti, akupunktur, fransk øreakupunktur, Auriculo medicin, lys/frekvenser og magnet behandling. Endvidere fortæller Jena om vigtigheden af vores tarmflora, lever- og galdeblærens betydning i forhold til mi­græne, kost, medicin og fødevareintolerance. Her får vi vist alle noget med hjem, som vi kan arbejde med, endvidere er der smagsprøver af “migrænevenlige“ kager. Jena vil også give nogle prøvebehandlinger, til dem der har lyst.

Efter indlæg fra Jena og Bethina og en kaffe/the pause kommer Jan og Ronn og vil fortælle om Neurofeedback, og også her er der mulighed for en prøvebehandling:

Hvordan foregår det?

Man får elektroder på skalpen, ligesom på sygehuset. Forskellen ligger i at en neurofeedbackterapeut ikke bare aflæser EEG signalet, men at hjernen får direkte visuel feedback på sin EEG.

Hvordan det?

Det foregår ved at man sidder foran en computerskærm og fx. ser en film. Elektroderne er sat efteren protokol der passer til lidelsen der arbejdes med. Når man gør det godt, så har man et klart billede og god lyd, men hvis man burger andre dele af hjernen, så bliver billedet og lyden svagere. Herved øges blodgennemstrømningen til dele af hjernen, hvor problem­stillingen udspringer og hjernen arbejder bedre, jo mere blod der løber gennem. Det lyder som en mirakelkur? Men det er det ikke. Vi kan hjælpe rigtig mange til et bedre liv, men det er hårdt arbejde at komme der til.

Nyhed

Fra kl. 21-21.30 kommer virksomheden BalanceAir og viser en ny lille kompakt éngangs inhalotor kaldet Rehaler, som kan behandle migræne uden brug af medicin. Læs mere om emnet her i bladet.

Tilmelding senest den 2. oktober på bettypingomax@gmail.com.

Pris for medlemmer kr. 30,- ikke-medlemmer kr 50,-
incl./the og kage, betales ved indgangen.