Forstå din hovedpine, foredrag om smerter også for pårørende

Kulturhus Indre By, Charlotte Ammundsens Plads 3, lokale 1, 1359 København K

Kurset ledes af læge, forsker og kognitiv terapeut Laila Bendix der til daglig underviser i smertehåndtering på Smertecenter Syd på Odense Universitetshospital. Laila lider selv af migræne, så hun ved hvad hun taler om.

Smerter er kroppens advarselssignal om, at der er ved at ske skade på vores krop. Den passer på os, så vi ikke lader hånden ligge på den varme kogeplade. Når smerten bliver kronisk, som ved spændingshovedpine og migræne, har den ikke længere den funktion, men hjernen er psykologisk set stadig i beredskab.

Når man lever med en kronisk smertesygdom, er det vigtigt at forstå smertens funktion og psykologi. Herigennem åbner der sig nemlig muligheder for at arbejde med sit forhold til smerten og de følger som smerten ofte fører med sig. Det kan være hukommelsesbesvær, angst og isolationstrang samt udfordringer i familien og med arbejdsevnen. Det kan være svært at være pårørende til en smertepatient, kom og få nogle tips og tricks til at håndter livet med smerter både som patient og som pårørende.

Alle er velkommen, tilmelding senest den 10. marts på  post@hovedpineforeningen.dk
Entre medlemmer kr. 75,- ikke medlemmer kr. 125,- incl. et let traktement.