Speciallæge i neurologi Søren Due Andersen og Diætist Magnus fra Diætisthuset

Aalborg Sygehus Syd, Hobrovej 18, 9000 Aalborg. Auditoriet lige til højre ved indgangsdøren.

Kl. 19-20: Søren Due Andersen vil primært tale om den medicinske behandling af migræne. Herunder de forskellige former for anfalds behandling og forebyggende behandling, inklusive nye behandlinger og tilskudsreglerne. De fleste migræne-patienter behandles hos egen læge, og der er det vigtigt at man som patient er klædt på til at drøfte de forskellige behandlings-muligheder. Desuden hvad man som patient kan gøre for at sikre at behandlingen kommer til at fungere bedst muligt.

Kl. 20-21: Kostens betydning ved forskellige typer af hovedpine: Vores Aut. klinisk diætist og uddannet Cand. Scient. Magnus Grønhøj vil igennem sit oplæg fortælle om ernæringsfysiologien ved hovedpine, forsøge at skelne fup fra fakta indenfor diæt-former og fødevarer, i forhold til forskellige hovedpiner, samt præsentere forskellige råd i relation til blodsukkerregulering, eksklusion af forskellige sødemidler og tilsætningsstoffer.

Tilmelding: Senest den 12. april på post@hovedpineforeningen.dk.
Gratis for medlemmer. Ikke medlemmer kr. 75,- som indbetales på MobilePay 65571 senest den 12. april.