Når dine tænder giver dig hovedpine

Jeg har igennem mit arbejde som tandplejer, hos Tand-lægeCentret Vester torv 2 i Randers og igennem mit
firma dentsupply, dagligt kontakt med patienter, som presser eller skærer tænder om natten. Ikke nok med at disse patienter slider unødigt på deres tænder, men de er også meget plaget af nakke- og skulderspændinger,
hovedpine, ansigtssmerter og forstyrrelser af søvnen. Flere af disse personer har prøvet med en bideskinne
som de skal sove med om natten hvilket har været en succes for nogle mens andre stadig er plaget.

I de tilfælde, hvor en bideskinne ikke hjælper kan en GrindCare være løsningen. En GrindCare er et intelligent og kompakt apparat med en ergonomisk trådløs sensor, der er designet, så den sidder behageligt på tindingen hele natten. GrindCare sættes fast på huden ved hjælp af små Gelpads, som tilkøbes. Mens du sover behandler GrindCare din tænderskæren og hårde sammenbid - uden du kan mærke det. Den lindrer også i de fleste tilfælde de sekundære symptomer som spændinger og hoved-pine. Ved hjælp af en app, som kan downloades gratis til din smartphone, er det muligt at følge den aktivitet der har været i nattens løb og holde øje med fremskridt.

Kliniske studier, der er offentliggjort i anerkendte internationale fagtidsskrifter har vist, at GrindCare kan reducere tænderskæren med over 50% efter kun 3 uger. Vi anbefaler altid, at man opsøger sin tandlæge til en diagnosticering af den enkeltes persons problem inden man køber en GrindCare eller er man altid velkommen til at kontakte dentsupply for råd og vejledning eller kontakt TandlægeCentret Vester torv 2 i Randers for en diagnosticering. Jeg har været i kontakt med mange brugere af GrindCare, som har haft stor succes med at bruge den. Flere har endda købt den nye trådløse model, som lige er kommet på marked her i august. Jeg har en patient på klinikken, som lige er kommet igennem et stort behandlingsforløb til mange tusinde kroner. Patienten har fået porcelænskroner på næsten alle tænderne fordi de var helt nedslidte efter mange år med hårdt sammenbid og tænderskæren. For at undgå at patienten ødelagde de nye flotte kroner anbefalede vi patienten en GrindCare som hun er blevet meget glad for og har haft stor fornøjelse af. Endvidere er det blevet synligt for hende, hvor meget hun presser tænder i det al aktivitet registreres i app’en.

Når man begynder, at bruge en GrindCare må man påregne en tilvænnings periode, hvor man lige skal vænne sig til den, men de fleste mærker dog en effekt indenfor de første 7-14 dage og jeg har endda talt med en tidligere bruger, som har lagt GrindCare ‘på hylden’ da han ikke har problemerne længere. Han er dog så begejstret for GrindCare, at han han gerne tager den i brug hvis problemerne skulle vise sig igen.

Hvis man ønsker at anskaffe sig en GrindCare koster den 2999,-

Prisen er inkl. GrindCare, dockingstation, oplader og 1 pakke Gelpads som svarer til 28 dages brug.
Se evt. mere på: www.dentsupply.dk

Prisen svarer til, hvad en bide-skinne koster, men her får du også hjælp til selve problemet og ikke kun til aflastning af tænderne.

Anne Hollerup
- dentsupply