Tilbud om deltagelse i test af humane mælkeoligosakkarider

Fra Hovedpineforeningen: Kære alle der ønsker at deltage i dette forsøg, vi gør opmærksom på, at vi intet kommercielt har med dette firma og heller intet kendskab til produktet, så det er op til hver enkelt at afgøre om I har lyst til at deltage.

Vi, Glycom A/S, er en dansk, bioteknologisk virksomhed der inviterer alle personer, uanset køn, alder og generelle sundhedstilstand til at prøve vores humane mælkeoligosakkarider (HMO’er).

Omkring 500 personer er i dag en del af programmet. Vores testdeltagere repræsenterer et bredt udsnit af befolkningen. En stor del af deltagerne døjer med mave-tarm relaterede symptomer. Andre lider af en form for allergi, hovedpine/migræne, fødevareintolerancer og/eller generelt forringet livskvalitet

Vores testprodukt, HiMO, er godkendt af The European Food Safety Authority (EFSA) som værende sikkert til brug i fødevarer. Vi producerer HiMO på vores fødevaregodkendte produktionsanlæg i Esbjerg, hvor vi lever op til alle gældende standarder.

Prøv HiMO i 12 uger:

Testdeltagelsen foregår i et 12 ugers testprogram designet til at indsamle og analysere data om deltagernes erfaringer med at indtage humane mælkeoligosakkarider (HMO’er). Samtlige data og brugeroplevelser er selvrapporterede og giver os en hurtig indikation og meget værdifuld indsigt i forhold til HMO’er og eventuelle fremtidige applikationer. Testprogrammet er supplement til vores kliniske og prækliniske studier og er ikke et traditionelt, placebokontrolleret klinisk forsøg med henblik på videnskabelig bevisførelse.

Når du har registreret dig på www.himoexperience.com, modtager du med det samme et internetbaseret spørgeskema. Når du har udfyldt dette, sender vi dig vores testprodukt, HiMO i pulverform. Produktet indtages dagligt, ca. 3 gram svarende til en skefuld. Det er nemt at opløse i både kolde og varme drikkevarer og kan også spises direkte. Vi sender dig derefter hver 3. uge et internetbaseret spørgeskema (5-7 minutter), hvor vi beder om feedback.

Hvad er HMO’er ?:

HMO’er er komplekse kulhydrater, som findes naturligt i modermælk. HiMO indeholder 2 FL, som er den mest forekommende HMO i modermælk. Forskning viser, at HMO’er bidrager til at opretholde en sund bakteriesammensætning i vores tarm. Der findes ca. 100.000 milliarder bakterier i tarmen (svarende til 750 gram bakterier). Disse bakterier er nødvendige for vores sundhed, da de hjælper os med at fordøje maden, producere vigtige vitaminer, kan påvirke og regulere tarmbevægelser og vores immunsystem, samt holde ugunstige bakterier under kontrol.

Læs mere om programmet og registrér dig på www.HiMOexperience.com

Vi har på nuværende tidspunkt ikke et kommercielt produkt, men arbejder på at have det klar i 2. halvdel af 2018. Som deltager kan man naturligvis vælge at forlade programmet til hver en tid.

Deltagelse er gratis

Vores testprodukt HiMO er godkendt af The European Food Safety Authority (EFSA) som værende sikker til brug i fødevarer.

HiMOexperience testprogrammet er målrettet EU og EEC lande (med undtagelse af Schweiz), og vi har desværre ikke mulighed for at sende udenfor disse lande pt.

Al håndtering og opbevaring af personoplysninger i HiMOexperience testprogrammet sker i overensstemmelse med den europæiske og danske databeskyttelseslovgivning.

HiMO udvikles og produceres af Glycom A/S, læs mere på www.glycom.com

Eventuelle spørgsmål kan rettes til :
Glycom A/S
Kogle Alle 4